<영시읽기의 기초> 정규 강의 제4강 (Poems on Death)에서 다룬 3개의 작품 (존 던, 토마스 그레이, 알프레드 테니슨의 시 각 1편씩)을 꼼꼼히 읽고,
(1) ‘죽음’이란 주제를 위 세 편의 작품이 각각 어떻게 다루고 있는지, 세 작품을 서로 비교 대조하세요. 이 때 각 작품에서 중요하다고 생각되는 구절을 반
Emily Dickinson?
-Emily Elizabeth Dickinson
(1830 in Amherst, Massachusetts.)
-From 1840, Dickinson spent 7yrs at Amherst Academy.
‘very bright’ and ‘excellent student’.
-Attended the South Hadley Female Seminary, but after only one year at the seminary, returned in 1848 to Amherst where she began her life of seclusion.
-Around 1850 she began writing poetry.
First poems
John Dryden (9 Aug 1631 – 30 April 1700), nicknamed Town-Bayes, an influential English poet, literary critic, translator, and playwright who dominated the literary life of Restoration England.
Born in the village rectory of Aldwincle, Northamptonshire. The eldest of 14 children of Eramus Dryden and Mary Pickering – an Parliamentary supporting family with Puritan learnings.
In
Poems”(18편의 시)로 폭발적인 인기를 모았으며 영국 시단에 새롭고 인상적인 목소리로 인식되었다. 그는 섹스, 죽음, 쇠퇴, 자연현상 등을 주제로 한 그의 시는 노골적으로 감정적 충격을 주고 소리와 운율의 중요성을 강조하며, 원시주의를 추구하고 성적표현과 성서적 내용사이에 긴장을 준다. 이어
Dylan Thomas
“나는 내 안에서 한 이미지를 정서적으로 생겨나게 해서 그것이 내가 지닌 지적인 그리고 비평적인 힘을 적용하는 것이요, 그 이미지로 하여금 또 하나의 이미지를 낳게 하여 그것으로 하여금 첫째 이미지와 충동하게 하고, 그 두 이미지에서 생겨난 셋째 이미지에서 넷째의 모순된 이미지
본문내용 중 일부
The meaning of the poem
The speaker sets the scene with Bishop's characteristic attention to minute detail. She has accompanied her Aunt Consuelo to the dentist's office and waits for her through the dark afternoon or evening of Massachusetts in February. While she waits, she reads a copy of National Geographic, observing the pictures of naked women, a dead man “sl
1830년 12월 10일 매사추세츠 주의 애머스트에서 에드워드 디킨슨과 에밀리 노크로스의 둘째딸로 태어남
어머니의 병에 대한 불안과 집 바로 옆에 위치한 공동묘지
Sophia Holland의 죽음 – 죽음 과의 첫 대면
Humphrey와 Newton의 죽음:
"I never lost as much but twice/... Twice have I stood a beggar before the door of God
2. Stanza
First : Son’s clinging to his drunk father
Second : Pans falling down and mother’s reaction
Third : Child being beaten?
Fourth : Son’s clinging before going to bed
Stop all the clocks, cut off the telephone, Prevent the dog from barking with a juicy bone, Silence the pianos and with muffled drum Bring out the coffin, let the mourners come. Let aeroplane
Challenging the notion that the poet (a self-present subject) transmits a particular message ("experience," "emotion") to a reader (another self-present subject) through a language which is neutral, transparent, "natural.“
Post-modernistic view of language
Francis, Margaret Fuller, William Henry Furness, Frederick Henry Hedge, Theodore Parker, Elizabeth Peabody, George Ripley, and Jones Very.
I am mad for it to be in contact with me
this "contact" begins the poem's first catalogue as "Images and perceptions rush in free association from the unconscious, and the poet sees and feels as would never be possible with intellectual control" (175).